1.
|
Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:
porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowa -nie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
|
1)
obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;
2)
przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się
współdziałać w zabawach sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
3)
w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać
skutki swoich zachowań;
4) wie, że nie należy chwalić się bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują
się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szy -kanować innych;
5)
umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania; wie
komu można podawać takie informacje.
|
2.
|
Kształtowanie
czynności
samoobsługowych,
nawyków
higienicznych
i
kulturalnych.
Wdrażanie
dzieci do
utrzymywaniu
ładu
i
porządku.
|
1)
umie poprawnie umyć i wytrzeć się oraz umyć zęby;
2)
właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i
sprząta po sobie;
3)
samodzielnie korzysta z toalety;
4)
samodzielnie ubiera i rozbiera się, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na
zgubienie lub kradzież;
5)
utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.
|