Tytuł 65

Podstawa  programowa wychowania przedszkolnego

 

 
















 


Lp.



 


OBSZAR
EDUKACYJNY



 


ZAKRES
KOMPETENCJI DZIECKA PO ZAKOŃCZONEJ EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ


                               



1.



Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci:
porozumiewanie  
się  z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowa -nie  w zabawie i sytuacjach zadaniowych.


 



1)
obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują;
grzecznie zwraca się do innych w domu, w przedszkolu, na ulicy;


2)
przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się
współdziałać w zaba
wach  sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;


3)
w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać
skutki swoich zachowań;


4) wie, że nie należy chwalić się bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują
się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać
i szy -kanować innych;


5)
umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania; wie
komu można podawać takie informacje.



2.



Kształtowanie
czynności


samoobsługowych,


nawyków
higienicznych


i
kulturalnych.


Wdrażanie
dzieci do


utrzymywaniu
ładu


i
porządku.



1)
umie poprawnie umyć i wytrzeć się oraz umyć zęby;


2)
właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu
i
sprząta po sobie;


3)
samodzielnie korzysta z toalety;


4)
samodzielnie ubiera i rozbiera się, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na
zgubienie lub kradzież;


5)
utrzymuje porządek w swoim otoczeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *