8.00 – 8.30 – Schodzenie się dzieci; zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci;zabawy integrujące grupę; ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę); rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8.30 – 8.45- Ćwiczenia poranne
8.45 – 9.00 – Przygotowanie do śniadania
9.00 – 9.30- Śniadanie
9.30 – 11.00 – Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
11.00 – 11.55 – Spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne na świeżym powietrzu (np. w ogrodzie, na boisku) lub w sali
11.55 – 12.05 – Powrót do przedszkola, czynności samoobsługowe w szatni
12.05 – 12.20 – Przygotowanie do obiadu
12.20 – 12.50 – Obiad
12.50 – 13.50 – Ćwiczenia relaksacyjne; bajkoterapia – rozwiązywanie problemów emocjonalnych dzieci poprzez kontakt z utworami o charakterze terapeutycznym; zabawy dydaktyczne; ćwiczenia graficzne; utrwalanie poznanych wierszy i piosenek; czytanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej; zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw
13.50 – 14.00 – Przygotowanie do podwieczorku
14.00 – 14.15 – Podwieczorek
14.15 – 15.00 – Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb; zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach; prace porządkowe w sali