730–845 |
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Indywidualna praca wyrównawcza .Utrwalanie literek, cyferek, wierszy, piosenek. Czytanie bajek .Prace porządkowe w sali.
|
840–850 |
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
|
850 –900 |
Ćwiczenia poranne.
|
900–920 |
Śniadanie.
|
920–930 |
Przygotowania do zajęć.
|
930–1030 |
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
|
1030–1130 |
Zabawy dowolne w sali wg. własnego uznania, zainteresowań dzieci. Organizowanie zabaw tematycznych.
|
1130–1200 |
Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. Spacery i wycieczki
|
1200–1210
|
Powrót z ogrodu. W szatni czynności samoobsługowe.
|
1210–1220 |
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
|
1220–1240 |
Obiad.
|
1240-1300 |
Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
|
1300–1400 |
Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali.
|
Praca dydaktyczno-wychowawcza w roku szk. 2015/16 oparta jest na programach:
1. .„NASZE PRZEDSZKOLE”- program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska, wyd. MAC Edukacja.
2.Program wychowawczy Przedszkola Samorządowego w Starej Wsi.
3. Program nauczania języka angielskiego zgodny z Podstawą Programową, Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 27 sierpnia 2012 r., Magdalena Appel, Joanna Zarańska Ewa Piotrowska, Wyd. Macmillan.
4. Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”, PSS-E.
5. Program katechetyczny.