RAMOWY ROZKŁAD DNIA W ODDZIALE III ” BIEDRONKI” 2015/16

 

730–845

Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Indywidualna praca wyrównawcza .Utrwalanie literek, cyferek, wierszy, piosenek. Czytanie bajek .Prace porządkowe w sali.

 

840–850

 

Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.

 

850 –900

Ćwiczenia poranne.

 

900–920

Śniadanie.

 

920–930

Przygotowania do zajęć.

 

930–1030

Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania  przedszkolnego.

 

1030–1130

Zabawy dowolne w sali wg. własnego uznania, zainteresowań dzieci. Organizowanie zabaw tematycznych.

 

1130–1200

Pobyt w ogrodzie – zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne. Spacery i wycieczki

 

1200–1210 

 

Powrót z ogrodu. W szatni czynności samoobsługowe.

 

1210–1220

W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.

 

1220–1240

Obiad.

 

1240-1300

Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.

 

1300–1400

Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe.

Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.

Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali.

 

Praca dydaktyczno-wychowawcza w roku szk. 2015/16 oparta jest na programach:

1. .„NASZE PRZEDSZKOLE”- program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba-Żabińska, wyd. MAC Edukacja.

2.Program wychowawczy Przedszkola Samorządowego w Starej Wsi.

3. Program nauczania języka angielskiego zgodny z Podstawą Programową, Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 27 sierpnia 2012 r., Magdalena Appel, Joanna Zarańska Ewa Piotrowska, Wyd.  Macmillan.

4. Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas”, PSS-E.

5. Program katechetyczny. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *